Voordelen Full-time werken vs full-time mom

Mijn project als trainer voor de introductie van het electronisch patientendossier in het AMC en het VUMC zit er al weer bijna op. Ongelooflijk, hoe snel het is gegaan. Aangezien ik dol ben op bewust beginnen en afronden, betrap ik mijzelf erop te bedenken wat ik er nu zo fijn aan vond. Ten eerste vond ik het heerlijk weer ergens bij te horen en wel bij een project met een duidelijk begin en eind. Het doel was ook duidelijk dus mijn rol was puur mijzelf kundig maken en mijn kennis als trainer manifesteren met al mijn charmes. Dat laatste vond ik het leukste. Trainingen geven vond ik super, helemaal omdat mijn collega’s tegenover mij zaten. In het AMC was het bijna thuiskomen. De pleeg in mij begon me duidelijk weer te kriebelen. Het zit er nog. Hoewel ik lang niet overal zou willen werken. En wat een mooi systeem. Het kan wellicht nog veel gebruiksvriendelijker maar ik ben onbevooroordeeld want ik ken geen andere epd’s.

Weten wat er van je verwacht wordt gaf mijn brein rust, niet meer piekeren over mijn persoonlijke doelen en of aquisitie. Ook het feit dat we nu samen de zorg over de kids verdeelden vond ik heel verfrissend. De kids vonden het ook erg leuk dat ze hun vader nu aan hun klasgenootjes konden laten zien. De meiden zijn ook veel zelfstandiger geworden en ze redden zich prima met het ochtendritueel. Ook zelf naar school fietsen maakt dat ze in korte tijd enorm zijn gegroeid. Ze voelen zich sterker en zelfverzekerd. Het feit dat ik minder tijd heb om geld uit te geven en zelf goed verdien is supergoed want zo verdien ik dubbelop en dat had ik na 3 jaar expat-vrouw zijn echt nodig. Wat meer balans en eigenwaarde. Ik heb in de afgelopen maanden heel veel geleerd over computers en ik heb mijzelf overtroffen. Wat een grap. Wat ik nog het leukste vond was het hebben van collega’s en ook mooie connecties met veel nieuwe mensen. Ook echt slappe lach hebben en onzin uitkramen vond ik zo fijn. Als laatste voordeel vond ik het hebben van een opgelegde structuur best even fijn, dan hoef je het zelf niet te verzinnen en ik heb me de blubbers gefietst. Heel wat kilometers op mijn teller.

Dank aan EPIC voor deze ervaring. Nu weer terug naar full-time moeder met alle drukte die erbij hoort. Mijn kinderen kunnen niet wachten tot ik er weer ben. Dan kunnen zij weer met vriendjes afspreken en hoeven ze niet meer naar de BSO.

En het voorjaar begint. Timing kon niet beter.

Een dankbaar mens

One thought on “Voordelen Full-time werken vs full-time mom

Geef een reactie

