It’s good to know you!

Op de Driscoll School in Boston was dit een van mijn favoriete liedjes. De kinderen zongen dit altijd uit volle borst naar elkaar en naar de leraren en ouders. Iedereen werd er gelukkig van. Heerlijk. 

Vandaag is een grote dag want ik heb onze nieuwe buren uitgenodigd. Gewoon omdat Dirk en ik daarvan houden. We houden ervan om onze buren een beetje te kennen en om ze te groeten bij het langslopen. Ook en misschien wel juist in Amsterdam. Ik ben heel benieuwd of er iemand komt en wie er om ons heen wonen. Welke indruk willen we maken en waarom eigenlijk?

Mindfull settelen heet dat! Ja wederom bewust. Ik wil graag met compassie mijn buren ontmoeten. Genieten van de verschillende types en levenswijzen. Levensverhalen horen en ook meer leren over deze buurt. Vroeger en nu. Wat speelt er zich hier af? 

Naast een plekkie voor mijzelf creeeren wil ik ook een plekkie voor mijn meiden. Zij zullen zich ook meer thuisvoelen wanneer ze weten wie de buren zijn denk ik. 

Ik heb lekkers in huis gehaald en gezellig kaarsjes aangedaan. Toch blijft het spannend. Onze laatste verhuizing en dus onze belangrijkste kennismaking in mijn ogen. Zin in en spannend.  

 

Geef een reactie

