Roller coaster

Van geen werk ineens in een full-time job. Van veel op mijzelf ineens dikke lol met nieuwe collega’s. Van mijzelf steeds uitdagen en nieuwe chalenges geven ineens overdonderd door duizend nieuwe dingen per minuut. Van kinderen die heel klein zijn naar meiden die hun haar over hun schouder gooien en veel te korte shorts aantrekken.

Is dat dan wat “midden in het leven staan” inhoudt?

Ik geniet enorm van luisteren, obseveren en lezen. Daar had of nam ik voorheen nooit de tijd voor. Daar had ik geen tijd voor, meende ik. 

Nu weet ik dat ik zelf bepaal waar ik de tijd voor neem. Ik heb alle tijd. Zelf kiezen we ervoor hoe we die tijd willen indelen. Indirect op basis van onze waarden en normen, deels vanuit intrinsieke maar vooral extrinsieke motivatie.

Probeer daar maar eens los van te komen…

Being mindfull is al de eerste stap. Bewust en meer mild zijn ten opzichte van jezelf en anderen en elkaars behoeften. En pauzes nemen. Even ademhalen en van een afstandje toekijken. Gewoon omdat het kan. 

Verandering is onvermijdelijk. Ik weet waar nu waar ik naartoe wil. Dus small steps en mindfulness en wijn natuurlijk. Vieren van elke stap in dichter bij mijn doel.

Saluti
IMG_1144

Geef een reactie

