Even resumeren

Vraag me niet waarom maar al mijn hele leven doe ik aan evalueren. Als student evalueerde ik, achteraf ziekelijk vaak, mijn ietwat onrustige jeugdjaren. Als verpleegkundige evalueerde ik, in de ogen van mijn collega’s veel te uitgebreid, mijn werkdag en alle ervaringen en gekte tijdens mijn werk. Al zolang als ik ben met mijn Adonis, evalueer ik, in zijn ogen soms tot vervelends toe onze relatie. Hoe staan we er nu voor? In Amerika mistte ik Holland en evalueerde ik alles wat daarmee te maken had. Na het overlijden van mijn hond evalueer ik nog bijna dagelijks de betekenis van Pluk in mijn ( ons) leven. Mindful als ik ben en volop levend in het nu, ga ik niet te gedetailleerd meer terug naar wat geweest is. Toch brengt reflectie op zijn tijd mij heel veel rust en zelfkennis.

Donderdag ga ik naar Boston. Bijna een week. En ik betrap mijzelf erop dat ik nu al mijn evaluatie ingezet heb. Onze drie jaar Boston resumeren. Een heel proces voltrekt zich alweer in mijn hoofd. Dankbaar voor wat het ons gebracht heeft en dankbaar voor waar we nu zijn. Hoe bijzonder.  

 

Geef een reactie

