De 2e ronde, de 2e ronde!!

Na natuurlijk wederom eerst weer gewoon wachten ( mijn levensthema), kwam de verlossende email. 

Ik ben door naar de 2e ronde. In mijn vorige blog schreef ik dat ik mijzelf ging verkopen. Niet mijn favoriete ding. Niet dat ik nou zo bescheiden ben of onzeker. Ik denk echt dat ik een hele geschikte kandidaat ben voor deze baan. 

Bij het boxen zie je je tegenstander. Je gaat een gevecht aan en schat je kansen in. Van de ene ronde tot de volgende en je hoopt je staande te houden. 

Bij deze strijd weet ik heel weinig. Ik weet niet hoeveel concurrentie ik heb en welke kwaliteiten zij hebben en toch voelt het goed. Ook omdat ik niets te verliezen heb misschien. Ja mijn eer. Dat is niet niks. En mijn wens om mijzelf nuttig te maken, verschil te maken. Niet alleen voor mijn naasten maar ook voor anderen. Ik heb veel meer in huis, eigenlijk. 

En ja, er zijn heel veel mogelijke beren op dit pad, en ik wil dit. Werken voor mijn geld. Net als iedereen. Uit mijn comfortzone en knallen. In een team.  Training krijgen en training geven over het electronisch patienten dossier. 

Of zoals mijn vader altijd zegt: ” Je kop gaat er niet af” . Gewoon ademhalen. In deze heerlijke hoopvolle lente!

  

Geef een reactie

