Ik ga mijzelf verkopen, morgen.

Kan ik het nog, mijzelf verkopen? Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor een full-time project van negen maanden, bij het AMC en het VUmc, als trainer voor de implementatie van het Electronisch Patientendossier.

Tijdens de voorbereiding op dit gesprek, de afgelopen dagen, ging er natuurlijk van alles door mij heen. Hoever zijn ze al met de invoering van het EPD in de verpleging? Werken ze er al mee? Waar lopen ze dan tegenaan, waar zit de winst voor de patiënt en waar voor de medewerker? Ik heb bij mijn oude collega’s geïnformeerd en hele verslagen op internet bestudeerd. Zo interessant weer die materie. Zoveel zin om weer aan de bak te gaan en in een team te werken met een duidelijke eigen verantwoordelijkheid. De ICT had me vroeger beangstigd, maar nu niet meer. Ik redt me prima op het gebied van techniek. Als verpleegkundige moest ik al behoorlijk technisch vaardig zijn, daarna heb ik nog veel meer bijgeleerd. It RUNS in the family (Hamer bv installatietechnieken)

Wat willen ze zien morgen? Mijn enthousiasme en energie, of doet vooral mijn opgedane verpleegkundige kennis en ervaring ertoe, waardoor ik als trainer sneller toegang heb tot de belevingswereld van de gebruikers van het EPD?
Wie zitten er morgen tegenover me? Heb ik dan nog wat aan mijn DISC-training? Lijkt me fijn. Mijn ervaring als Coach met een oplossingsgerichte stijl van werken, gaat dat me helpen? Of mijn mindfulness training en ervaring. Helemaal Zen zo’n gesprek in!

Waar ben ik het meest trots op? Wat zijn mijn talenten ? ( los van uitzoeken Dirk, de love of my life)
Waar blijkt dat uit, heb ik voorbeelden? Kan ik mijn loopbaan toelichten? Waarom de verpleging uit? Ja, waarom?
Stel, ik was niet naar Boston gegaan? Had ik dan wel genoeg verpleeguren gehad, was ik dan nog gewoon BIG geregistreerd? Hmmmm, zinloos.

Wat mij helpt mijzelf morgen te verkopen, is door het te “visualiseren”. Het me tot in het detail voorstellen. Wat ik aanheb, hoe ik er naartoe ga (fiets of toch auto?), mijn stevige hand bij de kennismaking, recht aankijken met vriendelijke lach. Mijn open actieve houding tijdens de gesprekken en hoe ik laat zien dat ik goed kan luisteren, kennis van zaken heb en ook nog eens heel fijn en luchtig in de omgang ben.
To the point komen en concreet en duidelijk antwoorden. Dat kan ik allemaal prima. Ze moeten mij hebben, omdat ik het waard ben! Of, omdat zij het waard zijn!

Stop, Hammertime!!!! Yo Hammer!IMG_1120

Geef een reactie

