Lente In Amsterdam

Het is buiten nog bewolkt en het lijkt wat somber
Maar in mijn hoofd is het al lente!
Door een Lente filter kijk ik heel selectief
En ja ik zie overal knoppen in de bomen

De dikste winterjassen blijven al thuis
en in mijn hoofd is het Lente
Toeristen te positief verrast in korte broek
Narcissen reeds in bloei in het Westerpark

Ik zie verschillend persoonlijk drama om me heen
Maar in mijn hoofd is het vet Lente
geen rem meer manie
alle vogels fluiten heerlijk door elkaar

Op mijn fiets over de grachten door een toeristenwalm van wiet
in mijn hoofd een roes van lente
gaan op de motor van innerlijke energie
omdat de lente zo hoopvol binnenzeilt

Kijken naar andermans leuke honden
toch lente in mijn hoofd
en zin in morgen en overmorgen
en zin in Koningsdag met alles oranje

Een leuke reis voor de boeg
in mijn hoofd is het enorm lente
te koud gekleed gewoon afdwingen die zon
om me heen kijken in Amsterdam waar je nooit uitgekeken raakt

mijn handtekening en grote-mensen-dingen besluiten
in mijn hoofd de kinderlijke lente boost
omdat ik al 42 lentes oud ben misschien
en me thuis voel in amsterdam gewoon

IMG_1097

Geef een reactie

