“Patience”, mijn levensthema!

Ook vandaag staat in het teken van het geduld moeten hebben, of ook wel “afwachten”. Ik doe van alles, houd me druk bezig, in de hoop dat de tijd dan sneller gaat.
Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Het lijkt inmiddels wel mijn levensthema. Afwachten.
Een korte opsomming bijvoorbeeld:
– Wachten tot mijn ouders zouden scheiden. Dat hebben ze dus niet gedaan, maar het hing altijd in de lucht. Ze zijn nu alweer 50 jaar samen.Idioot.
– Wachten tot we (als kind al) weer gingen verhuizen. Ik ben al, voor ik uit huis ging, regelmatig verhuisd.
– Wachten tot ik zwanger werd. Eerste keer duurde bijna 3 jaar.
– Wachten tot een van mijn ouders zou overlijden. Ze hadden de ergste dingen. Dood gingen ze niet, gelukkig!.Ze zijn nu zo fit als wat!
– Wachten voor we zeker wisten dat we naar Boston gingen ( het duurde 1,5 jaar, van moment van onze beslissing tot uiteindelijk echt weggaan)
– Wachten tot we meer duidelijkheid hadden over terugkomen naar Nederland. Ook best een slepend proces. Niet in mijn handen.
– Wachten op makelaarsreacties….jaja, we zitten er nog middenin.
Waarom? wat moet ik hiervan leren? Ik ben er helemaal klaar mee.

Gelukkig ben ik Mindfulness trainer! Mediteren helpt enorm. Naast mediteren, sta ik mijzelf weinig toe om echt te ontspannen. Wanneer ik mediteer voel ik pas waar in mijn lijf de spanning zit en hoe onrustig ik me voel. Vervolgens praat ik met mijzelf op vriendelijke toon. Vroeger deed ik dat altijd vrij hard en cynisch, nu weet ik dat dat helemaal niet bevorderlijk is.
Ik ben okay zoals ik ben, ook dit gaat weer voorbij, en concentreren op het moment van nu. Heb ik pijn? Nee. Heb ik honger? nee. Heb ik dorst? nee. Heb ik daadwerkelijk invloed op het proces? nee. Heb ik iets te klagen eigenlijk? nee. Zit ik nu in een fijn huis? ja. Is het mooi weer buiten? Ja. Zijn de kids happy? Ja. Gaat het goed tussen ons samen? ja. Is iedereen gezond? ja, eigenlijk best wel!

Dussssss!!!!
Okay, ik ben gespannen en heb geen invloed. Dus dan ga ik maar genieten van de rest van mijn dag. De zon schijnt en ik heb bergen energie. Kom maar op, zeg ik!IMG_1119

Geef een reactie

