DISC: voor het optimaliseren van je persoonlijke effectiviteit.

Ik heb mij ingeschreven voor de DISC certificatie training van EDN Solutions. Naast het feit dat ik het zelf heel interessant, praktisch en verhelderend vond om mijn DISC profiel in te vullen en terug te lezen, zie ik het ook echt als een waardevolle bijdrage voor mijn cliënten. Bovendien is Denyse een zeer gepassioneerde Trainer, daar word ik altijd blij van. Mensen die ergens helemaal voor gaan.

Thuis heb ik eerst zelf de beide testen (Classic 2.0 en Everything workplace) geheel ingevuld en de uitkomst doorgenomen. Je leert zo in eerste instantie meer over jezelf en over hoe je efficiënter kunt werken of omgaan met anderen, maar daarnaast leer je ook hoe je je kunt voorbereiden: op bepaalde ontmoetingen, manier van communiceren en of de wijze waarop je jezelf bij die “andere” het beste kunt presenteren.

Vooral dat laatste wil ik graag meer gaan doen in de toekomst. Want anderen kun je niet veranderen en zelf kun je je gedrag redelijk leren hanteren. Door meer bewust te kiezen welke aanpak je helpt om je doel te bereiken dus. Pure efficiëntie en beter inzetten van de voorkennis die je misschien hebt. Niet alleen bij de benadering van mensen in direct contact maar ook bij bijvoorbeeld emails of sms-berichten. Daar valt ook veel winst te behalen weet ik uit ervaring helaas.

Juist voor wie houdt van concrete en praktisch toepasbare informatie, ter ondersteuning van mijn verdere diensten van Hammertime Coaching Amsterdam, ga ik mensen standaard voor elke kennismakings-sessie, de DISC vragenlijst toesturen.

En…vanaf nu zal ik nooit meer impulsief, of on-tacties zijn en alles wat ik doe veel meer concreet kunnen onderbouwen, zorgvuldig en taakgericht en sarcastisch door het leven gaan.
..of toch maar niet…

Kijk ook op: http://www.EDNsolutions.com of kijk op YouTube over deze DISC Profiling of DISC Assessment.
IMG_1258-0

Geef een reactie

