Teveel opties roept de rebel in mij op!

Deze week zag ik een documentaire van de KRO over het effect van de vele soorten voedingssupplementen. Ik dacht direct aan meerdere vriendinnen met zogenoemde pillenlades in huis. Allerlei multivitamines en andere preparaten waar ik altijd al niets van begrepen of geloofd heb. Te weinig is niet goed en je kunt ook wel degelijk klachten krijgen van teveel. Vooral van bijvoorbeeld vitamine B6, werd er verteld. Heerlijk bevestigend want ik was er altijd al wat wars van maar nu heb ik ineens bevestiging. Wat een geldverspilling ook al die potjes! Zoals Barbara Stok dat in haar comics verwoord, “ik heb ineens zoveel geld verdiend” Niet door iets te doen, maar door het te laten.

Zo werd iedereen die in Boston bij ons op bezoek kwam wild enthousiast van The Mall’s en van de Mega Supermarkten. Ik had een kleine overzichtelijke supermarkt en ga niet graag naar The Mall. Veel te veel opties. Dan sta je bij de eieren en zijn er 42 soorten eieren, of je wilt een brood en dan zijn er 3 afdelingen per winkel met zoveel verschillend brood. Vreselijk.

Ook met de vele huizen die ik nu reeds bekeken heb. Hoe meer ik er zie hoe meer ik voel dat ik het al wel weet. Ik hoef niet 30 extra huizen te zien en in gedachten allemaal in te richten.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat ik met mijn intuïtie doorgaans goed zit. Ik durf best te kiezen en de consequenties van mijn keuze te accepteren. Denk ik, haha. Meestal….toch? Dusss.

Of zoals mijn vader zegt:”Je kop gaat er niet af”. En mijn oud huisgenoot : ” Het komt allemaal goed, uiteindelijk, indirect altijd! En Natuurlijk: Less is more!

7912244_orig

NB. Niet zelf geschilderd deze, wel mooi!!! Ik noem deze ” Grounded”

Geef een reactie

