Kraai of nachtegaaltje?

In het kader van de persoonlijke groei en van de onderzoeker in mijzelf, heb ik vandaag een zangles gehad. Niet omdat ik denk dat ik een mooie stem heb, maar omdat ik altijd blokkeer bij mijn Ohm. Dat is een onderdeel van Yoga waarbij iedereen tegelijk heel lang en kalm Ohm zingt. Dat kan ik dus niet. Eerst omdat ik moest lachen, ik vond het zo belachelijk en er is ook schaamte en oordeel. Ik voel me dan net een klein kind.
Later ben ik me gaan afvragen wat dat nu is? Mijn hele keel zit strak en alles blokkeert, terwijl mijn buren in de zaal nog heel lang door resoneren.
Mijn keel is mijn kwetsbare gebied. Als ik ooit ziek ben, wat zelden voorkomt gelukkig, dan krijg ik keelontsteking. Altijd.
Bij mijn proefles, van een hele coole juf, moest ik direct gaan zingen. Doodeng. Ik koos een nummer van Diana Ross, haha. Brings back memories. Daarna allerlei oefeningen. Mijn doel is realistisch. Gewoon heerlijk vrij, enigzins normaal, durven zingen. Gewoon om het gevoel. Mede geinspireerd door mijn vriendin, die al een tijdje les heeft en er zo wild van is.
Weer een ervaring die we straks kunnen delen dus.
Mijn irrealististische wens: zingen als Iggy Azalea. Cool lijkt me dat. Gewoon voor het gevoel van kunnen uithalen en bevrijdend kunnen zingen. Of in een meer realistisch beeld, gekke liedjes zingen als Brigitte Kaandorp. Zoals dat nummer van : ” Ik heb een heel zwaar leven”. Lijkt me heerlijk. Fearless
To be continued!

IMG_0395.JPG

One thought on “Kraai of nachtegaaltje?

Geef een reactie

